24 november - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Gerrit en Hetty Hakkenhaar - WaarBenJij.nu 24 november - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Gerrit en Hetty Hakkenhaar - WaarBenJij.nu

24 november

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Hetty

24 November 2017 | Zuid-Afrika, Knysna

24 november
Uitslapen? Dat lukt nu natuurlijk niet. We waren rond 7 uur al wakker en hebbenlekker in een rustig tempo kunnen douchen en aankleden, omdat we niet mee gaan met de walviisentocht. Geen koffer klaar hoeven zetten, omdat we hier nog een nachtje verblijven.
Lekker relaxed ontbeten met nog een stuk of 8 mensen die niet mee waren. Met een kopje koffie lekker op ons eigen terras gezeten. Ik had het nog niet verteld, maar we hebben nu toch een kamer! Tjonge jonge, een heel luxe appartement met een volledige keuken en badkamer, zitbank en opbergkasten die ik thuis nog niet heb. Zo veel ruimte. Super. Wat we er nu mee moeten, weet ik niet, want de koffer blijft lekker ingepakt. Morgen vertrekken we weer op tijd. En dan een schuifdeur met een lekker terras. Wij hebben geen uitzicht op het zwembad maar wel op de tuin, en wel zon en schaduw op het terras. Dus wat wil je nog meer?
Een volledige keuken, maar zonder pannen en bestek, dat is dan wel weer raar. Niet dat ik nu zou koken, maar af en toe begint het uiteten ons wel eens de keel uit te hangen. We hebben afgesproken vandaag maar eens een makkelijke maaltijd te nemen. Maar wat neem je dan?
Om 11uur hadden we afgesproken dat de bus ons allemaal naar het dorp Knysna zou brengen. Je kreeg tot 14.30 uur de tijd want dan werden we weer opgehaald. Of je nou een boottrip wou doen, wandelen, terrasje pakken of winkelen, je kon er van alles. Het was heerlijk weer. Zo’n 27 graden.
De meesten doken het luxe winkelcentrumpje in waar we gisteren uit eten geweest zijn. Maar wij staken gelijk de straat over naar het binnenstadje waar het wemelde van de mensen, kramen, winkeltjes en markt. Gezellige drukte, waar je geschreeuw hoorde, waar auto’s volgeladen reden, kortom het echte Zuid-Afrika hoe wij het in gedachten hadden. Wat souveniertjes gekocht en een keukenschort in Afrikaanse felle kleuren. Kan oma mooi in pannenkoeken bakken Jens en Mats!
Rond 13.30 uur zijn wij ook weer richting de luxere winkeltjes gelopen, daar een wrap gekocht en een ijsje. Dat durfden we niet in dat andere deel van het stadje te nemen. Trouwens we zagen iets wat wel weer 60 rand scheelde met het oude deel van het stadje. En dat is zo’n € 3,60 voor precies hetzelfde. Best veel. Wat dat is, is iets voor Mats. Haha... zeggen we lekker niet.
Veel van onze medereizigers hadden de handen vol tassen. De economie v Zuid-Afrika hebben we een financiële impuls gegeven.
Tegen 15 uur waren we op onze hotelkamer, alias appartement. Een lekker kopje thee gedronken en dit verslag getypt.
We gaan vanavond op de bank de pizza’s eten die we uit de stad meegenomen hebben. We hebben hier een oven en magnetron. We zien wel of het lukt. En anders kunnen we altijd nog bij het buffet in het hotel aansluiten.
Verhongeren doen we zeker niet. Zo even naar beneden bij het zwembad kijken. En misschien een duik nemen. Afkoelen... van het verslag typen. Heerlijk!

• 24 November 2017 - 18:53

Mariska:

Charmant dat schort, zie ik het goed.. heb je er nou niks onderaan?

• 24 November 2017 - 19:16

Gerrit En Hetty Hakkenhaar:

Jij hebt zeker je carnavalsbril al op!

• 24 November 2017 - 19:54

Mariska:

Hihihi hahaha ik stond erbij en ik keek er naar!

• 26 November 2017 - 14:26

Xandra:

Wat een mooi reisverslag. Mariska had mij de link even gestuurd, erg leuk om te lezen.
    Een super gave ervaring, die niemand jullie afpakt.

Heel veel plezier nog, geniet er van!!

Liefs Jorrit & Xandra