Dinsdag 21 november - Reisverslag uit Oost-Londen, Zuid-Afrika van Gerrit en Hetty Hakkenhaar - WaarBenJij.nu Dinsdag 21 november - Reisverslag uit Oost-Londen, Zuid-Afrika van Gerrit en Hetty Hakkenhaar - WaarBenJij.nu

Dinsdag 21 november

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Hetty

21 November 2017 | Zuid-Afrika, Oost-Londen

Dinsdag 21 november
Vanmorgen rond 19 uur uit bed gegaan. We konden tot half 10 ontbijten, dus uitslapen. Maar als je al bijna 2 weken elke ochtend rond 6 uur gewekt wordt, zit het ritme van vroeg op er wel in. Het was gisteravond pikdonker in de kamer, kun je natuurlijk het zaklicht niet zo gauw vinden, het hoofdlampje wel, maar die was leeg, mmm, dus op het lampje van de telefoon ons bed ingedoken.
Maar.. de zon scheen! En de zee hoorde je bulderen. Palmen wuifden zachtjes heen en weer. Man oh man, we wanen ons op Bounty eiland.
Gauw ontbeten en om half 10 al verbrandden wij onze voeten aan het zandstrand. Zo heet, en nog zo vroeg in de ochtend. Dat beloofde wat. Het was heerlijk vandaag zo’n dagje relaxen tussendoor. Je reist heel wat af en vliegt bus in en uit om alles te kunnen zien. Dus heerlijk in bikini en zwembroek langs de Indische oceaan gewandeld en in de zee tot onze broeken gezwommen. Om te zonnebaden was het te heet voor. Het is trouwens heel raar, als je boven de bomen kijkt, zie je de krottehuisjes van de bewoners staan, waar we gisteren langsgereden hebben. En dan hier zo’n luxe. Je kunt je het niet voorstellen, zo dichtbij.
We zijn rond half 1 terug naar de kamer gegaan, gedoucht en geluncht ( tosti besteld, en je kreeg er patat bij). Na de lunch WiFi gekocht, want we hoorden dat toen de elektriciteit het weer deed. Maar ja, het is een gewone dinsdagmiddag en dan werken de meesten thuis in Nederland. Hopen vanavond nog even te kunnen wattsappen. We zagen een slang op een rieten dakje bij het terras, de apen zaten elkaar lekker te vlooien. Daarna weer naar het mooie strand, zo bijzonder... en deze keer echt in zee gezwommen. Heerlijk met die hoge golven.
Rond 16 uur terug gewandeld, aan het zwembad gelegen en daar nog even gezwommen om weer af te koelen.. tot een uur of 17.30. Weer het zand afgespoeld en dit verslagje getypt. Jullie houden het niet voor mogelijk maar het regent nu. Een donkere lucht hangt boven zee en ik zit dit nu onder het afdak van onze kamer buiten te typen. Ze hebben hier weinig regen gehad, dus zijn wel blij.
Rond 19 uur kunnen we eten. Het was dit keer een visbuffet. Oesters, grote garnalen, koude visgerechten, vissoep, uiensoep, mosselen. Gelukkig ook rijst, sla en beef. Na het eten een cocktail gehad en met het thuisfront geappt. Aangezien we morgen weer om 6 uur op moeten staan, zijn we na het koffer reorganiseren op tijd gaan slapen. Althans dat probeerden we. Het was zo warm, maar buiten zag je slagregens. Wat een mazzel hebben we vandaag gehad. Morgen maar weer kijken.

• 22 November 2017 - 15:19

Mini Tukker:

Wat een prachtige reisverslagen maak je!! En dat jullie erg genieten, alleen met de hoogtevrees had je last
    zei al tegen Mariska van benauwdheid had je vast de broek nat!!
    Kijken al weer uit naar je verslagen, van ons de groetjes daar dikke kus liefs Pa en Ma.

• 24 November 2017 - 19:19

Gerrit En Hetty Hakkenhaar:

Zweethanden wel, maar er lag sneeuw daar, dus in broek plassen zou niet zo prettig zijn.