Dinsdag 28 november - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Gerrit en Hetty Hakkenhaar - WaarBenJij.nu Dinsdag 28 november - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Gerrit en Hetty Hakkenhaar - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Hetty

28 November 2017 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Dinsdag 28 november
Vanmorgen weer 6 uur opgestaan. Dit keer vertrokken we om 7.30 uur naar Stellenbosch. Als je Kaapstad uitrijdt, kom je eerst langs de Kaapse Sowetho, wat een krottehuisjes zeg. Zoveel en vele kilometers lang, daarna reden we door de Kaapse weilanden. In Stellenbosch kregen we een rondleiding met de bus om de stad een beetje voor de middag te verkennen. Daarna stapten we bij het VVV kantoor uit en zijn we naar de winkel van Oom Samie (winkel van Sinkel is alles te koop) gewandeld. We hadden tot 10.20 uur de tijd, dus ook nog even een kop cappuccino bij Lizah gedronken.
Met de bus gingen we naar een wijnproeverij. Tjitte legde uit dat je het beste in de ochtend wijn kan proeven, aangezien de smaakorganen dan beter zijn. We kregen eerst een rondleiding en daarna kregen we 5 soorten wijn te proeven. Je kon het eventueel uitspugen of opdrinken natuurlijk. Geen van de wijnen vonden wij lekker, alhoewel de laatste redelijk in de buurt van mijn smaak kwam. ( of lag het eraan dat ik er al 5 op had?)
We reden weer terug naar Stellenbosch en wij hadden ons opgegeven voor de excursie wandelhap. Een reisleidster leidde ons door Stellenbosch rond en vertelde over de stad en gebouwen, met tussendoor hapjes proeven en wederom wijn, oei alweer! Ook bezochten we het oudste hotel en daar kregen we cheesecake ( poe, wat machtig) en verschillende soorten rooibosthee te proeven. Rond 14.30 uur waren we klaar en hadden nog even de tijd om wat te shoppen.
Daarna terug naar Kaapstad. Sommigen wilden terug naar het hotel, wij gingen naar het Waterfront en hebben daar nog even tot 18 uur rondgekeken, toen met een aantal weer afgesproken om te eten bij hetzelfde restaurant als gisteren. En dit keer kwamen we Pierre van Hooijdonk tegen!
Zonder Tjitte liepen we weer naar het hotel, dit keer met ons 5. Het was wel een verschil, want de zwervers kwamen ons nu steeds vragen en gisteren toen Tjitte erbij was niet.
Het is verschrikkelijk om te zien, hoe een vrouw gulzig mijn bewaarde muffins die ik haar gaf naar binnen werkte.
Om 20.30 uur waren we in het hotel. Gauw de verslagen getypt. Foto’s nog even erbij plaatsenden gauw slapen. Morgen een superlange dag.
We vertrekken om 9 uur, Tjitte heeft nog een heleboel aapjes die uit zijn mouw moeten komen, en we gaan onze reis afsluiten met gezamenlijk eten!
Kikkerlandje, we komen er aan. Bruinverbrand en vol mooie herinneringen aan een prachtige reis! Maar we hebben nog een volle dag! Dus tot morgen!

• 29 November 2017 - 15:13

Minka Koops:

Droewors (droge worst) en biltong (cowboy vlees). En de Protea (nationale bloem van Zuid-Afrika) - super mooi. Hetty, volgens de foto bij de wijnboerderij lijkt het of jij al een beetje te veel wij had geproefd, ha, ha.